به گزارش مشرق، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با تاکید بر اینکه وزارت نیرو در حال تبدیل به وزارتخانهای ناطق است، عنوان کرد: ما امروزه وارد دوره مدیریت عرضه و تقاضا به طور همزمان شدهایم که یکی از الزامات اصلی موفقیت این دوران ارتباط بیشتر با مصرف کنندگان است که رسانهها اصلیترین پل ارتباطی بین وزارت نیرو و مصرفکنندگان هستند.
بیشتر بخوانید:
طعنه وزیر نیرو به قیمت غیرواقعی آب شرب
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه همگی ما گرفتار نوعی از بدمصرفی هستیم، گفت: فصل مشترک این بدمصرفی در استفاده نادرست از وقت و زمان در میان تمامی بخشهای کشور است و استفاده مناسبی از این منبع تجدیدناپذیر نداریم.
وی بر لزوم استفاده صحیح از منابع انسانی تاکید کرد و گفت: کشور ما تبدیل به جامعهای شده که بهترین نیروهای خود را شناسایی و از آنها استفاده میکند، ولی سوال اینجاست که زمان در اختیار این نیروها چگونه مصرف میشود.
وزیر نیرو رسانهها در تسهیل رفتار دستگاهها نقش مهمی را ایفا میکنند، خاطرنشان کرد: اگر تربیت صحیح در مورد مصرف منابع در اختیار نداشته باشیم، مطمئنا تولیدات و دستاوردهای جدید ما دچار بدمصرفی خواهد شد و راندمان بهرهوری کافی را به همراه نخواهد داشت.
اردکانیان در پایان گفت: وزارت نیرو در تلاش است تا با توجه به دوران فعلی کشور و شرایط و سیاستهای دولت، اسناد بالادستی و برنامههای توسعه چشمانداز به سمتی حرکت کند که با برون سپاری وظایف و واگذاریهای انجام داده، نقش خود را در یک ساختار چابک نظارت کننده و تسهیل کننده خلاصه کند و در جایگاه یک سازمان حمایت کننده از مصرف کنندگان قرار بگیرد.